سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایگاه اطلاع رسانی مباشر
می دانم که برترین توشه رهرو به سوی تو، اراده استواری است که با آن تو را برمی گزیند و اینک، قلبم با اراده ای استوار با تو رازگویی می کند. [امام کاظم علیه السلام ـ در دعایش زمانی که او را به سوی بغداد می بردند ـ]
 
 

ماشاالله رنجبر(شهید دفاع مقدس)

زندگینامه= شهید ماشالله رنجبر بافقی در فروردین ماه سال1336 در محله سهل ابن علی (ع) واقع در خیابان شیخ محمد تقی بافقی چشم به جهان گشود.
پس از گذراندن دوران کودکی وارد دبستان خلد برین شد و تحصیلات ابتدایی را تا کلاس ششم ادامه داد و پس از آن ترک تحصیل کرده و به کار مشغول شد.
در سال 1354 به خدمت سربازی اعزام شده و دوره خدمت سربازی را در پادگان ارتش در شهر شیراز گذرانده و در سال 1356 دوره خدمت سربازی را به پایان رسانده است .
در سال 1357 پس از گذراندن دوره آموزش فشرده در کرج و کسب رتبه اول به عنوان انتظامات شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_بافق مشغول به کار شد.
در پاییز سال 1359 بلافاصله بعد از حمله عراق به ایران برای گذراندن دوره احتیاط سربازی به جبهه اعزام شده و مدت چهار ماه در جبهه های حق علیه باطل به عنوان خدمه توپ 106 جنگیده است.
در سال 1358 ازدواج نموده دو پسر و یک دختر حاصل این ازدواج می باشد .
شهید ماشاالله رنجبر در تاریخ 5 فروردین ماه سال 1366 برای چهارمین مرحله در قالب نیروهای بسیجی به جبهه شلمچه اعزام شده ودر تاریخ 11 فروردین بر اثر اصابت ترکش به چشم چپ به شهادت رسیده است.
در تاریخ 17 فروردین ماه توسط مردم همیشه در صحنه شهر بافق تشییع و در گلزار شهدای امامزاده عبدالله در دامن خاک آرام گرفته است .
امید است ما امانت داران صالحی برای شهیدان باشیم .
روحش شاد ویادش گرامی باد.

-

 

منبع:نرم افزار روزنگار شهدا(کانون گفتگوی قرآنی)


موسی مباشری ::: یکشنبه 97/10/2::: ساعت 8:28 صبح

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
.:: منوی اصلی ::.
.:: آمار بازدید ::.
بازدید امروز : 28
بازدید دیروز : 16
بازدید کل : 181391
.:: تا دیدار محبوب ::.
.:: درباره خودم ::.
.:: لوگوی وبلاگ من ::.
پایگاه اطلاع رسانی مباشر
.:: لینک دوستان ::.
.:: لوگوی دوستان::.

.:: آرشیو شده ها ::.
.:: اشتراک در خبرنامه ::.
 
.:: طراح قالب::.
مرکز نشر فرهنگ شهادت
مرکز نشر فرهنگ شهادت شیراز
مرکز نشر فرهنگ شهادت